عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری و آدرس majallehkhabari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 94
:: بازدید هفته : 34
:: بازدید ماه : 7595
:: بازدید سال : 38584
:: بازدید کلی : 102083

RSS

Powered By
loxblog.Com

آهنگ جدید ایوان بند به نام «هر نیمه شب یه گوشه تنهام»
چهار شنبه 24 خرداد 1402 ساعت 6:15 | بازدید : 392 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

متن آهنگ هر نیمه شب یه گوشه تنهام ایوان بند

 

هر نیمه شب یه گوشه تنهام با فکر تو میرم تو رویا تنهام چقدر چون که تو نیستی تنهام چقدر
تو رابطم اما عاشق نه خوبم باهاش اما صادق نه اون هست ولی اون که تو نیستی تنهام چقدر تنهام چقدر
موهاشو میبنده شبیه تو نمیشه هرجوری میخنده شبیه تو نمیشه
آرومه بی تابه شبیه تو نمیشه با اینکه جذابه شبیه تو نمیشه
هرجا میرم هست و توی قلبم کم رنگه هرجا میرم نیستی دلم اما واست تنگه
بارون که میباره میشینه پشت شیشه مث اون وقتای تو ولی اون تو نمیشه

 https://musicdel.ir/single-tracks/153737/


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برای یادگیری با یک معلم خصوصی آشنا شوید
یک شنبه 21 خرداد 1402 ساعت 8:16 | بازدید : 213574 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

مهم‌ترین خدمات تدریس خصوصی استادبانک کدامند؟

یکی از بهترین انتظاراتی که می توانید از معلم خود داشته باشید این است که بر نقاط ضعف خود غلبه کنید و در امتحان قبول شوید؟ آیا از خود پرسیده اید که چگونه می توانید در سریع ترین و کوتاه ترین زمان به پیشرفت علمی مطلوب برسید؟ برای رسیدن به سطح علمی مناسب و قبولی در تمام امتحانات مهم مدرسه، رقابتی و دانشگاهی به چه ابزارهایی نیاز است؟

پاسخ به این سوالات می تواند به شما در انتخاب روش صحیح یادگیری زبان کمک کند. پاسخ به این سوالات را می توان در مجموعه ما بهتر و دقیق تر از هر راهنما دیگری یافت. فقط 5 دقیقه وقت بگذارید و این را تا انتها بخوانید و سپس پاسخ این سوالات مهم را خواهید گرفت.

معلم خصوصی؛ راهی کوتاه برای یادگیری

گاهی اوقات راه های پرهزینه ای را برای رسیدن به موفقیت انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر، ممکن است بهتر از هر راه دیگری به آموزشگاه زبان برویم. اما ما فکر نمی کنیم این سریع ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. این تصمیم اشتباه می تواند هزینه زیادی برای ما داشته باشد، زیرا برای تکمیل فرآیند یادگیری زمان نسبتا طولانی می برد و باید سال ها در این راه آموزش صرف کنیم.

اما اگر یک معلم خصوصی راه میانبر پیدا می کند، چرا به مدارس گران قیمت (از نظر زمان، تلاش و هزینه) بروید؟ وقتی از یک معلم خصوصی کمک می گیرید، راحت تر و ارزان تر از مدرسه است. درس های خصوصی ما کوتاه ترین و بهترین راه برای یادگیری است.

درس های خصوصی زبان ما روند یادگیری شما را کوتاه می کند و برای هر موضوع و مهارتی که برای رسیدن به سطح پیشرفت زبان مورد نیاز خود تلاش می کنید، یک معلم مجرب از جمله معلم ریاضی پیدا می کند. اگر از روند استخدام معلم در مجموعه خود و یا دوره ها و مهارت های فراوانی که در این مجموعه خدمات آموزشی شخصی گنجانده شده است بگوییم، مطمئناً شگفت زده خواهید شد.

جذب مربیان شایسته

اگر می خواهید زبانی را خارج از پلتفرم های یادگیری حرفه ای و قابل اعتماد بیاموزید، پیدا کردن معلمان حرفه ای دشوار است. مجموعه ای مانند گروه آموزشی ما به شما این امکان را می دهد که از بین بیش از 2000 مربی فعال و واجد شرایط، به راحتی مربی مورد نظر خود را پیدا کنید. برای سهولت در گزینش از تمامی معلمان با آزمون ویژه خود امتحان گرفته ایم به عنوان مثال تمامی برنامه های درسی این اساتید را در مدارس مختلف بررسی کرده ایم و موفقیت آنها را در افزایش تعداد دانش آموزان تیزهوش حساب کرده ایم. اساتید ما فقط به معلمان فعال زبان اجازه می دهند که دروس مرتبط با رشته خود را تدریس کنند، زیرا آنها سالها تجربه تدریس دارند.

تمامی این رتبه ها و فاکتورهای ذکر شده به صورت ستاره و سطح در پروفایل هر معلم نمایش داده می شود. بخش رزومه و سابقه کاری معلم صحت این بررسی ها و رتبه بندی ها را ثابت می کند، زیرا می توانید این قسمت از مشخصات معلم را به راحتی در پروفایل آنها مشاهده کنید.

برای یادگیری با یک معلم خصوصی آشنا شوید

پیدا کردن و اعتماد به یک معلم خصوصی کار آسانی نیست. یافتن اطلاعات در مورد شغل و تحصیلات معلمان خصوصی آسان و قابل اعتماد نیست. هیچ سازمان یا مدرسه ای این اطلاعات را با جزئیات در اختیار شما قرار نمی دهد. اما در مجموعه ما می توانید قبل از اولین جلسه تدریس با استاد خود به خوبی آشنا شوید.

هنگام استفاده از نظرسنجی دانش آموزان سابق معلم و میزان رضایت معلم از تدریس. می توانید تاریخچه و سبک تدریس معلمان را بررسی کنید. شما می توانید سطح تجربه و سطح تحصیلی یک استاد را با استفاده از مشخصات هر استاد و بخش تاریخ تحصیلی بررسی کنید. در واقع، ما تمام اطلاعاتی را که باید در مورد معلمان خصوصی مورد نیاز خود بدانید، ارائه کرده ایم. این یک امتیاز مثبت برای این پلت فرم با کیفیت بالا برای آموزش زبان تک به تک است.

قیمت معلمان با بودجه دانش آموز مطابقت دارد

بسیاری از والدین و دانش آموزان به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که آیا ارزش یادگیری زبان خصوصی با مهارت های تدریس معلم مطابقت دارد؟ و آیا روش آموزشی معلم مورد نظر ارزش شهریه مقرر را دارد؟ با کمک مجموعه ما می توانید باور کنید که با توجه به مهارت ها و توانایی های معلمی که مد نظرتان است، هزینه پرداخت می کنید. زیرا موسسه آموزشی ما معلمان را با توجه به مهارت ها و توانایی های تدریس آنها استخدام می کند و بر اساس این مهارت ها، شهریه دوره را نیز تعیین می کنند.

علاوه بر این، اگر قیمت و سرعت کلاس های خصوصی به اندازه کیفیت دروس استاد برای شما مهم است، می توانید به قسمت رتبه بندی معلم زبان در سایت ما مراجعه کنید و معلم خصوصی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ستاره تا پنج ستاره و VIP بر اساس فایل های تربیت معلم تعیین می شود.

آموزش مهارت های یادگیری است

چه درس ها و مهارت هایی نیاز دارید که یک مربی شخصی به شما بیاموزد؟ در هر صورت ما با شما هستیم نمونه کار ما ممکن است شامل معلمان واجد شرایط ابتدایی و متوسطه، مانند دروس فیزیک و امتحانات باشد. مجموعه ما همچنین شامل اساتید حرفه ای برای اکثر موضوعات دانشگاهی است. ما حتی می‌توانیم با یادگیری مهارت‌هایی مانند زبان‌های برنامه‌نویسی و انواع مختلف نرم‌افزار به شما کمک کنیم تا شغلی پردرآمد پیدا کنید.

علاوه بر این، مجموعه ما می تواند به شما معلمان زبان ماهر ارائه دهد تا به شما کمک کنند تا بودجه بورسیه تحصیلی آمریکا و کانادا را دریافت کنید، در آزمون های آیلتس و تافل امتیاز بالایی کسب کنید، در مصاحبه های شغلی موفق شوید یا در حرفه و تحصیلات خود برتر باشید. مجموعه ما برای مکالمه به زبان های رایج امروزی و جهان، خدمات آموزشی سفارشی را در تمامی دوره های آموزشی پایه و مهارت های عملی مانند نرم افزار، زبان های خارجی، برنامه نویسی و موسیقی ارائه می دهد.

مسیر موفقیت تحصیلی را با استادبانک دنبال کنید

اگر از دوره های موجود در مجموعه ما استفاده می کنید، علاوه بر درخواست دروس و رشته های خاص، می توانید از موارد دیگری نیز در مجموعه ما استفاده کنید، به عنوان مثال، مجلات دانشگاهی خاص را پیدا کنید، که در آن می توانید مقالات رشته ها و علوم مختلف را مطالعه کنید. سرها شما می توانید یک معلم خصوصی یا یک کلاس آنلاین خصوصی را انتخاب کنید. منابع ما برای منابع مطالعاتی و سوالات مطالعاتی موجود است.

اکنون برای پیشرفت تحصیلی یا نمره بالاتر اقدام کنید. از آنجا که مجموعه ما مجموعه ای قابل اعتماد است و ما آماده ایم تا تمام شبهات را از ذهن شما دور کنیم.با ما خواهید دانست که آرزو شدنی است فقط به یک تاریخ نیاز دارید. برای بهترین نتیجه، برای شروع خیلی دیر است و با کارشناسان ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی ما همیشه برای شما کار می کند تا تصمیم خود را آسان کنید.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ گردی و پارک گردی در مشهد
سه شنبه 16 خرداد 1402 ساعت 6:12 | بازدید : 408 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

مشهد پایتخت فرهنگی مذهبی ایران محسوب می‌شود و درطول سال افراد زیادی برای زیارت امام رضا (ع) به آن سفر می‌کنند. علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه به معرفی چند مورد از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند سفری خاطره‌انگیز به این شهر داشته باشید.

 

جاذبه‌های گردشگری مشهد
این شهر یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای کشور است که در آن‌ها می‌توانید روزهای خاطره‌انگیزی را سپری کنید. مشهد در شمال شرق کشور واقع شده و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد.

پارک ملت
این پارک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد است که افراد زیادی هنگام سفر به این شهر به آن می‌روند. تا چند سال گذشته چرخ‌وفلک پارک ملت، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک ایران بوده و هنوزهم جز بزرگ‌ترین آن‌ها در کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود. این پارک قدمت زیادی دارد و قدیمی‌ترین شهربازی مشهد به‌شمار می‌رود که سال 1351 تاسیس شد. در این مجموعه یک شهربازی بزرگ ساخته شده که در آن انواع بازی‌های متنوع برای رده‌های سنی مختلف وجود دارد.

پارک جنگلی ملت وسعت زیادی داشته و بین چندین خیابان جا خوش کرده است. اهالی اطراف، این مجموعه را برای ورزش‌های صبحگاهی، پیاده‌روی و… انتخاب می‌کنند. فصل بهار، درختان این پارک شکوفه‌ می‌زنند و همین شکوفه‌ها، زیبایی محوطه پارک را دو چندان می‌کند. در پاییز معابر پارک ملت به‌حدی زیبا خواهند شد که می‌خواهید فقط در طیف رنگ‌های زرد و نارنجی غرق شوید.

 

بوستان مینیاتوری
این پارک، یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین پارک‌های مشهد است که جنبه‌ای فرهنگی داشته و کمی با مرکز شهر فاصله دارد. بوستان مینیاتوری در بلوار سجادیه واقع شده و در آن مجسمه‌هایی کوچک قرار گرفته است. مجسمه‌هایی مانند باغ شازده ماهان کرمان، سد کارون، روستای کندوان و بیش از 50 المان دیگر در این مجموعه وجود دارد و گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. پیشنهاد ما این است که بعد از دیدن جاذبه‌های گردشگری مشهد، حتما سری به این مجموعه منحصربه‌فرد بزنید.

هدف سازندگان از ساخت بوستان مینیاتوری این بوده که بتوانند ایران را در مقیاسی کوچک در معرض دید عموم قرار دهند تا افراد بتوانند همه مکان‌های گردشگری کشور را در یک مجموعه مشاهده کنند. مساحت این پارک هشت هکتار بوده و شهرداری مشهد هزینه زیادی برای ساخت آن صرف کرده است.

کوه پارک شهر مشهد
اطراف مشهد، ارتفاعات زیادی وجود دارد که قبل از کوه پارک هیچ استفاده‎‌ای از آن نشده؛ اما در تیرماه 1399 یک پارک وسیع در این ارتفاعات تاسیس شد تا به بهترین شکل از کوه‌های مشهد استفاده شود. این محوطه حدود دو میلیون مترمربع بوده و بیش از یک میلیون درخت در آن کاشته شده تا گردشگران بتوانند در آن ساعاتی خاطره‌انگیز را سپری کنند.

کوه پارک مشهد در کوه‌های جنوبی مشهد ساخته شده و احداث جنگل مصنوعی یکی از چشم‌اندازهای این مجموعه است. در این پارک، آبشارهای کوچک و بزرگ مصنوعی زیادی وجود دارد که توانسته جذابیت کوه پارک را دو چندان کند. طراحان برای این مجموعه سینما ماشین، رستوران سیار، مزرعه حیوانات و کارفود را درنظر گرفته‌اند که تعدادی از آن‌ها درحال احداث هستند.

البته اکنون پنج کارفود در کوه پارک مستقر هستند تا گردشگران بتوانند غذای موردنظر خود را میل کنند. کارفود خودروهایی مجهز هستند که یک آشپزخانه کوچک دارند و انواع فست‌فود در آن‌ها سرو می‌شود. آبشارهایی که در این پارک ساخته شده‌اند، توسط چشمه‌های طبیعی یا تانکرهای آب تغذیه می‌شوند. به‌دلیل وجود آبشارهای متعدد، برخی از افراد این مجموعه را به پارک آبشار می‌شناسند.

 

جاذبه‌های تاریخی مشهد
در دوره‌های مختلف تاریخی، مشهد یکی از شهرهای مهم بوده و به‌ همین‌ دلیل در آن بناهای متنوعی ساخته شده که این مکان‌ها امروز به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند. همچنین بسیاری از مشاهیر بزرگ ایران مانند نادرشاه، خیام و فردوسی در این شهر به خاک سپرده‌ شده‌اند و همین موضوع باعث شده سیل عظیم تاریخ‌دوستان به سمت این شهر سرازیر شوند.

آرامگاه عمر خیام

این مکان یکی از مهم‌ترین دیدنی های مشهد است که افراد زیادی درطول سال از آن بازدید می‌کنند. بنای یادبود خیام، مقبره‌ای است که برای بزرگداشت این شخص بزرگ روی قبر او ساخته‌اند. آرامگاه خیام طراحی منحصربه‌فردی داشته و یکی از نمادهای شهر نیشابور محسوب می‌شود.

این مکان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان خراسان رضوی و شهر نیشابور بوده و سالانه افراد زیادی از سرتاسر کشور برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند. حسین سیحون معمار این آرامگاه بوده و توانسته به بهترین شکل آن را بسازد. در این مجموعه امکانات رفاهی متعددی مانند کتابخانه، موزه، محل اقامت و… تعبیه شده تا گردشگران بتوانند تجربه خوبی از سفر به آن داشته باشند.

این مکان یکی از یادگارهای دوران شاهنشانی ایران است که سال 1341 ساخت آن به اتمام رسید. اگر به استان خراسان رضوی سفر می‌کنید، حتما پس از رفتن به کوه پارک مشهد، سری به آرامگاه خیام بزنید.

ما در این مطلب، چند مورد از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد را معرفی کردیم که با سفر به این شهر باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. اگر تجربه بازدید از آرامگاه خیام یا کوه پارک مشهد را داشتید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید

تاریخ گردی و پارک گردی در مشهد


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
عوارض سیگار بر دستگاه‌ها و قسمت‌های مختلف بدن!
دو شنبه 15 خرداد 1402 ساعت 7:11 | بازدید : 398 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

باید گفت که مهم نیست از چه مارکی برای سیگار خود استفاده می‌کنید؛ در هر حالت سیگار بر روی سلامتی شما اثرات مخربی می‌گذارد. به‌طورکلی هیچ ماده ایمنی در هیچ سیگاری، از استون و قطران گرفته تا نیکوتین و مونوکسید کربن وجود ندارد. موادی که از طریق سیگار استنشاق می‌شود فقط روی ریه‌های شما تأثیر نمی‌گذارند. درواقع عوارض سیگار کل بدن فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

سیگار می‌تواند منجر به انواع عوارض در بدن و همچنین اثرات طولانی‌مدت بر سیستم‌های بدن شوند. درحالی‌که سیگار می‌تواند خطر ابتلا به انواع مشکلات را در طی چندین سال افزایش دهد، برخی از اثرات بدن آنی هستند. در ادامه درباره علائم، اثرات و عوارض کلی سیگار بر بدن بیشتر صحبت می‌کنیم.

عوارض سیگارکشیدن

دود سیگار به طور باورنکردنی برای سلامتی مضر است. هیچ راه مطمئنی برای سیگارکشیدن وجود ندارد. جایگزین‌کردن سیگار با پیپ یا قلیان به شما کمکی نمی‌کند تا از خطرات دخانیات جلوگیری کنید.

سیگار حاوی حدود 600 ماده است که بسیاری از آنها را می‌توان در سیگار برگ و قلیان نیز یافت. به گفته انجمن ریه آمریکا، وقتی این مواد می‌سوزند، بیش از 7000 ماده شیمیایی تولید می‌کنند. بسیاری از این مواد شیمیایی سمی هستند و حداقل 69 مورد از آنها با سرطان مرتبط هستند.

 

در ایالات متحده، میزان مرگ‌ومیر افراد سیگاری سه برابر افرادی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند. در واقع، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید که سیگار شایع‌ترین «علت قابل پیشگیری مرگ» در ایالات متحده است. درحالی‌که اثرات سیگار ممکن است فوری نباشد، عوارض و آسیب ناشی از آن می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد.

در ادامه مقاله عوارض سیگار بر قسمت‌های مختلف بدن را بیان می‌کنیم.

عوارض آنی سیگارکشیدن
عوارض سیگار می‌تواند در دوزهای مختلف متفاوت باشد. درواقع سبک یا سنگین بودن سیگار می‌تواند بسیار نقش مؤثری در به خطر انداختن سلامتی داشته باشد.

✔ عوارض سیگار در دوزهای کم تا متوسط
برخی از اثراتی که ممکن است پس از کشیدن سیگار تجربه شود عبارت‌اند از:

تحریک اولیه و سپس کاهش فعالیت مغز و سیستم عصبی
افزایش هوشیاری و تمرکز
احساس سرخوشی خفیف
احساس آرامش
افزایش فشارخون و ضربان قلب
کاهش جریان خون در انگشتان دست‌وپا
کاهش دمای پوست
بوی بددهان
کاهش اشتها
سرگیجه
حالت تهوع، گرفتگی عضلات شکم و استفراغ
سردرد
سرفه، به دلیل تحریک دود
✔ عوارض سیگار در دوزهای بالاتر
دوز بالای سیگار می‌تواند باعث مصرف بیش از حد در فرد شود. اثرات دوزهای بسیار زیاد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

افزایش اثرات ناخوشایند
احساس ضعف
گیجی
کاهش سریع فشارخون و تعداد تنفس
تشنج
ایست تنفسی (قطع تنفس) و مرگ
مصرف 60 میلی‌گرم سیگار می‌تواند برای بزرگسالان کشنده باشد!

عوارض سیگار برای پوست
علائم واضح‌تر سیگارکشیدن شامل تغییرات پوستی است. مواد موجود در دود تنباکو در واقع ساختار پوست را تغییر می‌دهند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که سیگار به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

ناخن‌های دست‌وپا از اثرات سیگار مصون نیستند. سیگار احتمال عفونت قارچی ناخن را افزایش می‌دهد. همچنین موها نیز تحت تأثیر سیگار قرار می‌گیرند. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که مصرف سیگار ریزش مو، طاسی و سفیدی مو را افزایش می‌دهد.

 

 

عوارض سیگار بر مغز
عوارض سیگار

یکی از مواد موجود در تنباکو، داروی تغییردهنده خلق‌وخوی به نام نیکوتین است. نیکوتین تنها در چند ثانیه به مغز شما می‌رسد و باعث می‌شود برای مدتی احساس انرژی بیشتری کنید. اما با ازبین‌رفتن این اثر، احساس خستگی می‌کنید. نیکوتین بسیار اعتیادآور است. به همین دلیل است که ترک سیگار برای افراد بسیار دشوار است. ترک فیزیکی نیکوتین می‌تواند عملکرد شناختی شما را مختل کند و باعث شود احساس اضطراب، تحریک‌پذیری و افسردگی کنید. ترک همچنین می‌تواند باعث سردرد و مشکلات خواب شود.

عوارض سیگار بر دستگاه تنفسی
هنگامی که دود را استنشاق می‌کنید، موادی را مصرف می‌کنید که می‌تواند به ریه‌های شما آسیب برساند. باگذشت زمان، این آسیب منجر به مشکلات مختلفی می‌شود. همراه با افزایش عفونت، افرادی که سیگار می‌کشند در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های ریوی غیرقابل‌برگشت هستند. مانند:

آمفیزم: تخریب کیسه‌های هوایی در ریه
برونشیت مزمن: التهاب دائمی که پوشش لوله‌های تنفسی ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بیماری مزمن انسدادی ریه: گروهی از بیماری‌های ریوی
سرطان ریه
ترک سیگار می‌تواند باعث احتقان موقت و ناراحتی تنفسی شود زیرا ریه‌ها و راه‌های هوایی شروع به بهبود می‌کنند. افزایش تولید مخاط بلافاصله پس از ترک سیگار نشانه مثبتی است که سیستم تنفسی شما در حال بهبود است.

کودکانی که والدینشان سیگار می‌کشند نسبت به کودکانی که والدینشان سیگار نمی‌کشند بیشتر مستعد ابتلا به سرفه، خس‌خس سینه و حملات آسم هستند.

عوارض سیگار بر سیستم قلبی عروقی
سیگار به کل سیستم قلبی عروقی آسیب جدی وارد می‌کند. سیگار باعث سفت شدن رگ‌های خونی می‌شود که جریان خون را محدود می‌کند. باگذشت زمان، باریک شدن مداوم، همراه با آسیب به رگ‌های خونی، می‌تواند باعث بیماری شریان محیطی شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

سیگار همچنین فشار خون را بالا می‌برد، دیواره رگ‌های خونی را ضعیف می‌کند و لخته شدن خون را افزایش می‌دهد. و همه این موراد با هم، خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

سیگار نه تنها بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر می‌گذارد، بلکه بر سلامت اطرافیان شما که سیگار نمی‌کشند نیز تأثیر می‌گذارد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای افراد غیرسیگاری خطری مشابه با فردی که سیگار می‌کشند دارد. خطرات شامل سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری قلبی هستند.

عوارض سیگار بر دستگاه گوارش
سیگار خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، حنجره و مری را افزایش می‌دهد. افراد سیگاری همچنین دارای نرخ بالاتر سرطان پانکراس هستند. سیگار همچنین بر انسولین تأثیر می‌گذارد و احتمال ایجاد مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد. این موضع افراد سیگاری را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض آن قرار می‌دهد.

عوارض سیگار بر سیستم جنسی و تولیدمثل
سیگار بر جریان خون در ناحیه تناسلی مردان و زنان تأثیر می‌گذارد. برای مردان، این موضوع می‌تواند عملکرد جنسی را کاهش دهد. برای زنان، نیز می‌تواند با کاهش روانکاری و توانایی رسیدن به ارگاسم منجر به نارضایتی جنسی شود. سیگار همچنین ممکن است سطح هورمون‌های جنسی را در مردان و زنان کاهش دهد. این موضوع ممکن است منجر به کاهش میل جنسی نیز شود.

 

عوارض سیگار برای زنان
عوارض سیگار

زنان سیگاری نسبت به زنانی که سیگار نمی‌کشند بیشتر احتمال دارد:

پریودهای نامنظم یا دردناک‌تری داشته باشند.
سطح استروژن پایینی دارند که می‌تواند منجر به نوسانات خلقی، خستگی و خشکی واژن شود.
نیکوتین ناشی از سیگار می‌تواند در زمان بارداری به کودک آسیب برساند. اگر کودک در دوران بارداری در معرض سیگار قرار گیرد، می‌تواند بر رشد او قبل و بعد از تولد تأثیر بگذارد. همچنین سیگارکشیدن در دوران بارداری می‌تواند مشکلات زیادی همچون؛ تولد زودهنگام، نقایص مادرزادی، نداشتن وزن سالم هنگام تولد و عدم رشد طبیعی برای کودک ایجاد کند.
زنان بیشتر از مردان در سنین پایین‌تر به بیماری‌های مزمن انسداد ریه مبتلا می‌شوند.
خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در زنان بالای 35 سال در مقایسه با مردان سیگاری بیشتر است.
زنانی که در حین استفاده از داروهای ضدبارداری سیگار می‌کشند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. این امر به‌ویژه در مورد زنان بالای 35 سال صادق است.
در مقایسه با مردان سیگاری، زنان سیگاری بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از آنوریسم آئورت شکمی هستند. این بیماری تضعیف رگ اصلی خونی است که خون را از قلب به بدن می‌رساند.
سیگار کشیدن با افزایش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم مرتبط است.
سیگار باعث بیشتر مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان ریه در زنان و مردان است. زنان بیشتر از هر سرطان دیگری با سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند. در حال حاضر موارد جدید سرطان ریه در زنان جوان نسبت به مردان جوان بیشتر است.


سایر عوارض سیگار
در اینجا برخی از عوارض سیگارکشیدن که ممکن است قبلاً نشنیده باشید را بیان می‌کنیم.

احتمال از دست‌دادن بینایی!
سیگارکشیدن خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را افزایش می‌دهد که علت اصلی نابینایی در بزرگسالان بالای 65 سال است.

احتمال ابتلا به دیابت نوع 2!
سیگار به دیابت نوع 2 کمک می‌کند. همچنین خطر عوارض ناشی از این بیماری را افزایش می‌دهد. این می‌تواند منجر به عفونت و در نتیجه نیاز به قطع عضو شود.

احتمال اختلال نعوظ وجود دارد!
عملکرد جنسی مردان هنگام سیگارکشیدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. سیگار باعث باریک شدن رگ‌های خونی در سراسر بدن می‌شود.

احتمال حاملگی خارج از رحم در زنان!
حاملگی خارج رحم یک عارضه‌های تولیدمثلی تهدیدکننده در زنان است که احتمال آن در افراد سیگاری بیشتر است. این اتفاق زمانی می‌افتد که تخمک بارور شده در جایی غیر از رحم کاشته شود.

احتمال شکستگی لگن!
افراد سیگاری تراکم استخوان را با سرعت بیشتری نسبت به افراد غیرسیگاری از دست می‌دهند. تراکم استخوان افراد را در معرض خطر شکستن قسمت‌های بدن مانند لگن قرار می‌دهد. کنارگذاشتن سیگار می‌تواند به کند کردن این روند کمک کند.

احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال!
سرطان کولورکتال که در روده ایجاد می‌شود، دومین عامل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در ایالات متحده است.

احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید!
آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن در زنان است که مفاصل دست‌وپا را درگیر می‌کند. باعث تورم دردناک می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به تحلیل استخوان و تغییر شکل مفصل شود. استعمال دخانیات یکی از دلایل این بیماری است. همچنین این بیماری در سنین پایین‌تر رخ می‌دهد.

شکاف لب و شکاف کام
نقایص مادرزادی که معمولاً شکاف دهان و صورت نامیده می‌شود، زمانی رخ می‌دهند که لب یا دهان کودک در دوران بارداری به‌درستی رشد نکند. زنانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند، بیشتر احتمال دارد نوزادانی با شکاف دهان و صورت داشته باشند.

عوارض انواع سیگار


عوارض سیگار الکترونیکی
سیگارهای الکترونیکی در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند، به‌ویژه برای افرادی که یا در تلاش برای ترک سیگار هستند و یا راهی برای لذت بردن از سیگار بدون خطر پیدا می‌کنند. آنها به پروپیلن گلیکول و طعم‌دهنده متکی هستند و می‌توانند بدون نیکوتین استفاده شوند.

ازآنجایی‌که سیگارهای الکترونیکی تنباکو ندارند، اکثر مواد شیمیایی یا سرطان‌زای مرتبط با کشیدن سیگارهای استاندارد را در خود ندارند. باتوجه‌به فقدان داده‌ها و تحقیقات برای تأیید اینکه آیا سیگارهای الکترونیکی دارای اثرات بلندمدت تنباکو هستند، هنوز در جامعه علمی تردید وجود دارد. بااین‌حال، این امر سیگارهای الکترونیکی را بی‌خطر نمی‌کند.

یک مطالعه در سال 2017 که در Nature منتشر شد اثرات مخرب DNA سیگارهای الکترونیکی را بر سطح کروموزومی و سطح ژن نشان داد. آئروسل‌های حاصل از سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر فیزیولوژی ریه تأثیر بگذارند و استفاده‌کنندگان سیگار الکترونیکی هم می‌توانند در معرض بیماری‌های ریوی و قلبی عروقی قرار بگیرند.

 

عوارض سیگار برگ
عوارض سیگار

مصرف سیگارهای برگ به‌این‌علت که نمی‌توان آن‌ها را در خیابان دود کرد در مقایسه با دیگر انواع سیگارها بسیار کمتر است. هر نخ سیگار برگ معادل کشیدن یک پاکت سیگار معمولی و حاوی مقدار یکسانی از تنباکو و ترکیبات مضر در مقایسه با یک پاکت سیگار معمولی است.

می‌توان گفت فرد با کشیدن سیگار برگ مقدار قابل‌توجهی سم وارد بدن خود می‌کند. این در حالی است که مقدار سم وارد شده در بدن توسط سیگارهای معمولی کمتر است. سیگار برگ در دی‌ان‌ای فرد جهش ژنتیک 2٫42 برابر سیگارهای معمولی ایجاد می‌کند.

 

سخن آخر
سیگار از جمله دخانیاتی است که بیشتر مردم در روز از آن استفاده می‌کنند. جدای از نوع و مارک سیگار، تمام آنها یک نوع اثر بر روی بدن می‌گذارند. دود سیگار علاوه بر تأثیر بر روی ریه روی قسمت‌های مختلف بدن اثر بارزی می‌گذارد. سیگار عوارض متعددی بر روی پوست، مغز، دستگاه تنفسی، سیستم جنسی و تولیدمثل و بارداری زنان دارد. برای جلوگیری از هرگونه سرطان و بیماری‌های ناشی از سیگار باید آن را در هر زمانی ترک کرد تا گرفتار عواقب جبران‌ناپذیر آن نشد.

 

 

https://irjavan.com/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%b3%db%8c%da%af%d8%a7%d8%b1/


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4